Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Rozumiem

CORONAVIRUS - zmiana terminu wyścigu

Wspólny apel organizatorów imprez sportowych (przeczytaj do końca).

Drodzy Zawodnicy, Kolarze!

Przez ostatnie kilkanaście lat, wspólnie z Wami, naszymi pracownikami, współpracownikami i tysiącami wolontariuszy budowaliśmy rynek masowych imprez sportowych w Polsce. Przez ten czas, z raczkującej branży doszliśmy do punktu, w którym największe polskie imprezy nie odstają poziomem organizacyjnym od czołowych zawodów w Europie i na świecie. Zawsze robiliśmy wszystko, aby zapewnić Wam bezpieczeństwo i niezapomniane wrażenia ze startu w naszych imprezach.

Dziś – w obliczu rozprzestrzeniającej się pandemii nowego koronawirusa – znaleźliśmy się w bardzo trudnej sytuacji. Stale rosnąca lista odwołanych lub przełożonych imprez, to dopiero początek problemów, z którymi przyjdzie nam się mierzyć.

Ta sytuacja dotyka nie tylko nas, organizatorów. Dotyka również naszych partnerów biznesowych, sponsorów, samorządy, ale też dostawców medali, koszulek, firm świadczących usługę pomiaru czasu, zabezpieczenia medycznego i wiele, wiele innych podmiotów gospodarczych pośrednio lub bezpośrednio związanych z organizacją masowych imprez sportowych.

Scenariusz, w którym niektóre imprezy – również te największe i najbardziej lubiane – już nigdy nie powrócą do kalendarza, jest naprawdę realny… Dlatego zwracamy się do Was z prośbą o wsparcie.
Internetowy hejt niczego nie zmieni. Imprezy, które muszą zostać odwołane, zostaną odwołane. Inne będą przekładane.

W wielu przypadkach – gdy organizacja imprezy, a co za tym idzie poniesione przez organizatora koszty będą na zaawansowanym poziomie, organizatorzy nie będą mieli możliwości zwrotu opłat wpisowych. Nie wynika to z niczyjej złej woli. Opłaty startowe w Polsce zwykle składają się na 30-70% budżetu imprezy. Pozostałe środki musimy pozyskać od sponsorów czy samorządów. W sytuacji, gdy przekładamy lub odwołujemy imprezę, te środki do nas nie trafią. Ogromna część kosztów organizacji jest już jednak poniesiona.

Pamiętajcie też, że za organizacją imprez stoją ludzie! To wiele miesięcy przygotowań. Podobnie jak każdemu z Was, za ich ciężką pracę należy im się wynagrodzenie. Dzisiaj, ich stanowiska pracy są realnie zagrożone.

W skrócie – nikt z nas w tej sytuacji nie wygrywa. Nikt nie liczy zysków. Wszyscy liczymy straty. W dziesiątkach i setkach tysięcy złotych. Potencjalnie – w milionach.

Apelujemy – przetrwajmy ten trudny okres wspólnie! Przenieście swoje pakiety na nowe terminy imprez, ewentualnie przepiszcie pakiety na innych zawodników.

Liczymy na Wasze wsparcie. Dziękujemy też wszystkim tym, którzy w ostatnich tygodniach wykazali się ogromnym zrozumieniem tej trudnej sytuacji.

Życzymy Wam w tych dniach dużo zdrowia, rozsądku i cierpliwości. Zostańcie w domach, zadbajcie o siebie i najbliższych.

Mamy nadzieję, że zobaczymy się na kolarskich trasach już niebawem!

Jeśli zgadzacie się z naszym apelem, udostępnijcie ten apel z oficjalnym hashtagiem: #WystartujęPóźniej

...........................................

Szanowni Zawodnicy!
W związku z niezwykle trudną i stale zmieniającą się sytuacją wynikającą z ogłoszonej pandemii wirusa SARS-CoV-2 i choroby COVID-19, jak również w trosce o zdrowie i bezpieczeństwo zawodników, kibiców i osób współpracujących przy organizacji Sudety MTB Challenge zdecydowaliśmy o zmianie terminu imprezy i przeprowadzeniu jej w dniach 26-30 lipca 2021.

W związku z powyższą informacją wniesione przez uczestników opłaty startowe zostaną automatycznie przeniesione na nowy termin. Jeśli nowy termin imprezy nie będzie odpowiadał uczestnikowi, będzie on mógł skorzystać z jednej z poniższych opcji, na którą zdecydować się powinien do 1 grudnia 2020 roku:

- zwrot wniesionej opłaty pomniejszonej o 50% kosztów opłaty administracyjnej

Jakie koszty wchodzą w skład opłaty administracyjnej? To koszty jakie ponieśliśmy na dotychczasową organizację wydarzenia, na które składają się m.in. koszty przygotowania i zaplanowania tras, opracowania logistyki, koszty pozyskiwania zezwoleń i przygotowania dokumentów, płace pracowników, koszty promocji, marketingu, prowadzenia biura zawodów, księgowość, koszty usług informatycznych, graficznych i projektowych, ponadto koszty szeregu prac związanych z ustaleniami z zarządcami terenów, ustalenia ze służbami zabezpieczającymi, ekipami medycznymi, itd.

- przeniesienie opłaty startowej na innego zawodnika (możliwość startu w 2021 roku)


Jest to dla nas bardzo trudna decyzja. Zdajemy sobie sprawę, że pandemia pokrzyżowała plany nie tylko nam, ale przede wszystkim zawodnikom, dla których chcieliśmy zorganizować to wyjątkowe wydarzenie. Zdajemy sobie sprawę także z faktu, iż zmiana terminu nie każdemu będzie odpowiadała, a odwołanie imprezy nie spotka się z zadowoleniem wszystkich startujących, jednak postanowiliśmy wyjść naprzeciw zawodnikom i zaproponować jak najbardziej korzystne rozwiązanie, jakie w tym momencie jest realne do przeprowadzenia.

Apelujemy – przetrwajmy ten trudny okres wspólnie! Przenieście swoje pakiety na nowy termin, ewentualnie przepiszcie pakiety na innych zawodników. Dla wytrwałych przygotujemy wyjątkowy prezent! Wszelkie wyjaśnienia, korespondencję prosimy kierować na adres: info@mtbchallenge.com - postaramy się w miarę możliwości utrzymywać regularny kontakt. Mocno wierzymy w to, iż kolarska brać z pełnym zrozumieniem i wyrozumiałością podejdzie do tak trudnych decyzji i modyfikacji z jakimi przyszło nam się zmierzyć. 

Trzymajcie się!

Partner Partner Partner Partner